Rehab

Vilken Januari det har varit. Snacka om att man blev slungad av en katapult in. Känner mig trött hela tiden. Fast är inte så konstigt varför när jag insåg att jag är vaken och alltid jobbar med något i 18 timmar, och har 6 timmars sömn om jag har tur. Avslutade Januari med att åka in till Aktiv Hund´s hundfysoterapuet med Steffo. Dels är han väldigt lite musklad längs med ryggraden, men ser även att han tar inte ut stegen när vi promenerar. Först blev vi vilse pga att GPS:en visade oss rätt in i skogen. Sedan var det inte det lättaste att vända på en liten grusväg i skogen, med typ 30 cm snö. När vi äntligen hade kommit fram lite sena så började undersökningen. Hon klämde och kände på Steffo som skötte sig så bra. Kom fram till att Steffo är extremt stel i Vänster höft och behöver bygga ryggmuskler. Han fick däremot fin beröm för hans välmusklade rumpa. Den var väldigt fin och tydligen inte det vanligaste att se på så små hundar. Så mycket som han hoppar så är det inte så konstigt att den är bra musklad. Han fick lite laserbehandling, stretch- och tränings -program, så att han blir mer rörlig och mer musklad i dem små muskelgrupperna. Så nu ska det vara rehab i 6-7 veckor, sedan åker vi tillbaka och ser om det har hjälpt. Om min ekonomi håller så ska vi även sätta igång med simträning i april. Önska oss lycka till och håll tummarna att detta ska bli bra!
 
 

Trollungen

Emilia ia Malmberg

RSS 2.0