Inte som man tänkt sig

I bland går det inte alls som planerat. Att åka till Qatar blev inte av. Fick mig en härlig ledighet och en skön, välbehövlig semester istället. Jag och pojkvännen tog oss en liten resa till Tunisien, och spenderade en vecka där i värmen. Medans det fortfarande va snö och slask hemma i Sverige. Efter det var det bara att börja jobba igen. Pengarna började att ta slut och latheten började att krypa fram lite väl mycket. Nu jobbar man igen som personlig assistent på 100%, och det kändes i kroppen att man inte hade jobbat på över 3 månader. Hmm.. Vad händer mer? JO! Håller tummarna på att jag får kontraktet på en lägenhet. Det är en etta på 39 m2, ca 500 meter ifrån havet och badplatsen. Nära affären, shoppingcenter, buss/tåg terminal och är ändå på landet liksom. Härliga promenadvägar i området och härlig natur runt om. Lilla Svanesund är det jag pratar om. Ett super mysigt litet samhälle med härlig fin natur, och ett trevligt område.
    Nu håller vi hårt i tummarna att jag får det! Bör få svar om bara några dagar. Det är så jobbigt att inte veta, och man vill inte hoppas på för mycket. Har ingen lust att bli super besviken, även om jag längtar extremt mycket av att få flytta. Jag har en tendens att planera upp allt. Hur jag vill ha det i lägenheten, rutiner förvaring med mera. Vill gärna ha kontroll och ordning på allt. Så måste hålla på dem känslorna/begäret tills jag flyttat.
    I dag har det förresten varit lite av en spännande dag. Skulle cykla till hundklubben på Orust, då vi har haft vårstädning idag. När jag cyklat en liten bit så märker jag att styret är lite snett. Går av och rätar till det, kliver på cykeln igen och ska rulla vidare. Det tar totalt stopp. Hjulet har fastnat. Jag fixar till det och börjar trampa på igen. Hann inte komma en meter då jag upptäcker att jag kan inte svänga. Allt har fastnat, kan inte svänga cykeln. Så det var bara för lilla mig att vända och gå tillbaka hem och ta bilen istället. Var så peppad på att cykla, men det blev inget med det. Så kan det gå. Lite äventyr i vardagen är alltid bra. Annars blir väl det tråkigt tillslut.
 
 
 

Trollungen

Emilia ia Malmberg

RSS 2.0