I väntans tider

Nu har man varit kvar i Sverige i ca 3 månaders övertid. Att det ska ta en sådan fruktansvärt lång tid innan ett visum är klart är galet, och fruktansvärt jobbigt att vänta. Det har har varit så mycket papper som ska fyllas i, krav man måste uppfylla och kontroller hit och dit. Trodde aldrig att det skulle vara så mycket jobb med det som det har varit. Det som är det mest retsamma är att jag fick visumet för en månad sedan, men de hade skrivit fel land på det, så helt plötsligt så kom jag ifrån Storbritannien. Bara för att et blev fel så måste hela processen göras om. Nu har det gått nästan en månad sedan misstaget upptäcktes, och förhoppningsvis så får jag svar denna veckan om hur det går.
    Har redan jobbet, lägenheten och pojkvännen i Qatar, så nu är det bara mina papper kvar innan jag kan åka ner dit själv. Tycker att det ska bli otroligt spännande att testa på något nytt, och prova sina vingar. Att få resa ut till ett annat land och jobba med sin passion , och att få vara med den man älskar. Inget kan slå det. Är inte så illa att få vara i ett varmt land ett tag och slippa kyla, regn, och snö ett litet tag. Det är bara att vänta med tålamod och spänning, och hoppas på det bästa. Antar att det är bara att hålla sig redo att åka, och njuta av varje stund man har kvar i Sverige med familj, vänner och djur.

 
 
 

Trollungen

Emilia ia Malmberg

RSS 2.0