Tillskott i familjen

Onsdagen den 14 November 2018 - Välkomen till ditt nya hem Thea! 
 
Om Thea
 
Thea hittades som kattunge i ett industriområde i Rollsbo. Väldig illa situation som krävde omedelbar vård. Till sin räddning hamnade hon hos Katt Hjälpen som behandlade och steriliserade henne. Thea var hos dem i ett år, innan hon kom till en familj i Göteborg. Där bodde hon i 2 år innan hon var tvungen att hitta ett nytt hem. Hon har alltid varit rädd och osäker, men otroligt social på kvällarna när hon börjar att känna sig trygg.
Jag hade haft kontakt med Katt hjälpen sedan innan, då jag så gärna ville ha en katt nu när jag har flyttet till en egen lägenhet. De kontaktade mig om Thea, så snabba svängar så satt jag i bilen påväg ner till Göteborg. Väldigt spontant var jag och hälsade på Thea, och kände att det här blir nog jätte bra. Pratade väldigt länge med paret som hade henne, och vi alla tyckte att det kändes bra. Thea åkte med mig hem samma dag. Nu har hon bott hos mig i 3 veckor, och hon är fortfarande inte säker med mig. Hon kommer ut på natten när jag har gått och lagt mig. hon gör allt för att undvika mig, och ligger gömd för det mesta. Thea får den tiden hon behöver, och den dagen hon känner sig redo som kommer hon och hälsar. 
 
 

Trollungen

Emilia ia Malmberg

RSS 2.0